ТзОВ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ тел/факс 2-25-15   абонентський відділ 2-52-95   ритуальна служба 2-33-09

Переваги і недоліки СІП

Прокладка голих неізольованих дротів для ЛЕП в Україні застосовується дуже давно. Ці дроти прокладають повітряним способом, розтягуючи міжопорними стовпами з кріпленням на спеціальних ізоляторах. Проте сьогодні, енергетики Європейських країн, при будівництві повітряних ліній напругою 0,4 кВ, віддають перевагу повітряним лініям з самонесучими ізольованими проводами (СІП). Цей досвід переймає й Україна.

Розглянемо переваги СІП:

  • Велика надійність і забезпеченняспоживачів електроенергією без перебоїв.
  • Відсутність або незначне обростання ожеледдю і мокрим снігом ізольованої поверхні проводів. У проводах марки А і АС мокрий сніг може утримуватися в канавках між дротами, будучи першопричиною обростання.
  • Простота монтажу та ремонту, особливо при роботах під напругою.
  • Зниження енерговитрат в лінії внаслідок зменшення реактивного опору більш ніж у три рази.
  • Можливість спорудження ЛЕП без вирубування просік в лісовій місцевості, можливістю вести монтаж проводів по фасадах будівель в умовах міської забудови, що може виключити установку частини опор.
  • Значне зниження несанкціонованих підключень до лінії і випадків руйнування та крадіжок.
  • Можливість спільної підвіски з проводами низького, високого напруги, лініями зв'язку, що дає суттєву економію на опорах.
  • Покращення загальної естетики в міських умовах і значне зниження випадків ураження електрострумом примонтажі, ремонті та експлуатації лінії.
  • Скороченняобсягіваварійно-відновлювальних робіт.
  • Зменшення експлуатаційних витрат за рахунок виключення систематичної розчищення трас, заміни пошкоджених ізоляторів.
  • Відсутність небезпек і виникнення пожеж уразі падіння проводів на землю.


При безлічі переваг все ж можна навести деякі недоліки:

  • Збільшення вартості ізольованих проводів в порівнянні з традиційними неізольованими дротами А і АС (не більше 1,2 рази).
    Недостатня готовність українських енергосистем до переходу на ізольовані повітряні лінії, пов'язана з відсутністю інформації, інструменту, нормативної документації і підготовленого персоналу.